Proceduri și rutine de creat pentru începutul anului școlar

Ce facem în prima săptămână de școală la început de an școlar?

În prima săptămână de școală, pe lângă sarcinile pe care fiecare profesor le are la școală, trebuie să acordăm o foarte mare atenție și procedurilor și rutinelor pe care elevii trebuie să le învețe. 

Fiecare profesor își poate stabili propriile proceduri și rutine.

Pentru ca o procedură să fie implementată cu succes și să fie respectată de elevi, trebuie doar să fim consistenți și să o respectăm și noi.

Procedura reprezintă un ansamblu de reguli de organizare sau un anumit tip de comportament prin care se realizează o anumită acțiune sau activitate. Prin proceduri, le spunem copiilor cum să se comporte în anumite situații.

Iată câteva situații pentru care ar trebui să creați proceduri:

Intrarea în clasă

Explicăm copiilor următoarele lucruri:

  • ce trebuie să facă dimineața, la intrarea în clasă, 
  • cum trebuie să țină ghiozdanul, 
  • ce vor face cu pachețelul de acasă, 
  • ce vor face cu sticla de apă, 
  • ce activități au voie să desfășoare înainte de începerea primei ore.

Plecarea acasă

Explicăm copiilor următoarele lucruri:

  • când plecăm acasă, 
  • cum își pun lucrurile în ghiozdan, 
  • ce lucruri vor lăsa la școală, 
  • cum rămâne banca, clasa, 
  • cum ajungem la poarta școlii,
  • unde așteptăm părinții, dacă aceștia întârzie.

Alinierea

Explicăm copiilor următoarele lucruri:

  • cum vor lăsa banca înainte de plecare,
  • în funcție de ce criteriu se aliniază, 
  • unde vor forma rândul, 
  • când vor părăsi clasa după formarea șirului, 
  • cum vor parcurge drumul.

Reconectarea cu profesorul în timpul/ la finalul unei activități

Explicăm copiilor următoarele lucruri:

  • semnul / sunetul/ melodia de reconectare,
  • ce trebuie să facă la apariția semnalului, 
  • cât timp au la dispoziție să încheie activitatea în desfășurare.

Toaletă

Explicăm copiilor următoarele lucruri:

  • ce trebuie să facă dacă urgența apare în timp ce predăm (putem stabili un semn de urgență),
  • ce trebuie să facă în alt moment al lecției, 
  • cum se deplasează către toaletă,
  • cum se întorc la locul lor.

După ce le explicăm ceea ce au de făcut, vom DEMONSTRA noi, apoi un alt elev, comportamentul pe care îl așteptăm.

Puteți descărca de AICI explicațiile în format PDF.

Voi ce proceduri creați la clasă?

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *