Biblioteca clasei și fișele de lectură

M-am tot gândit și răzgândit cum să încurajez cititul în clasa mea. Elevii de clasa I pot fi destul de greu de convins să citească dacă acest lucru nu a fost învățat în familie.

Înainte de școala 100% online, pe când învățarea hibrid ne dădea bătăi mari de cap, organizam în fiecare vineri Clubul de lectură. Copiii prezentau și povesteau cărțile citite de ei apoi își provocau colegii la citit și povestit. Am observat că citeau doar Punguța cu doi bani, Capra cu trei iezi, Ursul păcălit de vulpe, Sarea în bucate … mi-aș fi dorit să citească și alte cărți, mai actuale (nu zic că era rău ceea ce citeau însă au apărut și altfel de povești), așa că am dus la școală cărțile deja citite de fiul meu.

În primele zile nu s-au atins de ele deși erau așezate la vedere, in fața tablei, unde să poată avea acces oricine. Mai venea câte un copil, se mai uita, dar nu lua nicio carte. I-am întrebat dacă au observat cărțile din clasa noastră și dacă și-ar dori să le citească. Mi-au răspuns că au văzut cărțile însă nu vor reuși să le citească până pleacă acasă. Greșeala mea… nu le spusesem că le pot lua acasă. Am făcut repede o listă cu vreo 12 cărți împrumutate.

Atunci mi-a venit ideea de a realiza un registru al clasei cu cărți împrumutate și nu numai. Am de gând să trec în el și cărțile citite de elevi care nu au fost împrumutate din clasă. Abia aștept să văd ce va rezulta la finalul anului școlar.

Voi premia cel mai activ cititor.

Dacă doriți, puteți descărca de aici, caietul de împrumuturi.

Voi cum încurajați cititul în clasa voastră?

UPDATE

Câștigătoarea a avut, în semestrul al II-lea, 27 de înregistrări în registrul pentru evidența împrumuturilor de carte de la biblioteca clasei. Am premiat-o, bineînțeles! I-am făcut și diplomă.

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Up